نخ و نقشه تابلو فرش شایان

نخ و نقشه تابلو فرش شایان

نخ و نقشه تابلو فرش شایان


جلوه ی هر تابلو فرش ایرانی طرح زیبا و چشمگیر آن است. در ابتدای هر خریدی بیننده طرح یک تابلو فرش را مد نظر میگیرد و بعد از آن فاکتورهای مهمی چون مواد اولیه مرغوب که شامل نخ و رنگ زیبای تابلو میشود، ابعاد و اندازه تابلو فرش و همچنین بافنده ی اثر مورد بررسی قرار میگیرد.
یکی بزرگترین عرضه کنندگان نخ و نقشه های زیبا و متنوع، و همچنین تولید کننده مواد اولیه مرغوب است که نقش بسیار مهم در ارزش یک تابلو دارد.
نخ و نقشه تابلو فرش شایان در ابعاد و اندازه متنوع در بسته بندی هایی که شامل شناسنامه اثر، نقشه، نوع نخی که باید در تابلو به کار برود، پالت رنگ، کد گذاری های لازمه و… به صورت کامل ارائه میشود تا بافندگان فرش و تابلو فرش به راحتی بتوانند طرح مورد نظر خود را بافته و به فروش برسانند.
یکی از ویژگی های مهم در نخ و نقشه شایان این است که اگر شما با هنر فرش بافی و تابلو فرش بافی آشنایی نداشته باشید میتوانید با مراجعه به یکی از نمایندگی های فرش و تابلو فرش شایان آموزش اولیه ای دیده و پکیج لازمه خود را از همان جا خریداری کنید.
یکی از اصلی ترین عوامل در بافت صحیح و درست تابلو فرش، ابزار مناسب و بی عیب و نقص است. ابزار فرش بافی باید متناسب با رج شمار تابلو فرش باشد. به عنوان مثال استفاده از ابزار نامناسب مانند دفه نقص دار ، به تارها آسیب شدیدی می رساند. ابزارهایی که در بافت یک تابلو فرش به کار میرود قلاب یا چاقوی بافت، دفه یا شانه، سیخ پودکشی و دار قالی بافی است.
قلاب نام دیگری از چاقوهای فرش بافی است با این تفاوت که در نوک آن یک حالت تیز قلاب مانندی وجود دارد و تنها در مواردی که در جایی از بافت تابلو فرش گره ترکی زده میشود، مورد استفاده است. شانه یا دفه فرش، یک وسیله با دندانه هایی فلزی و دسته چوبی یا فلزی است که برای کوبیدن و قرار دادن پود در میان تارها بعد از هر رج مورد استفاده قرار میگیرد. وزن دفه یا شانه به چیزی حدود نیم کیلوگرم میرسد. سیخ پودکشی وسیله ای است برای کشیدن پودهای رو و زیر است. جنس آن از آلیاژهای نرم و انعطاف پذیر است به حدی که به راحتی از بین تارها عبور میکند و طولی به اندازه ۵۰ ای ۷۰ سانتی متر دارد. دار قالی هم که وسیله ای نام آشنا در فرش بافی است که بصورت چوبی یا فلزی و در اندازه های گوناگون قابل خرید می باشد و از نظر شکل دار و مکانیسم بافت تابلو فرش به دو نوع دستگاه افقی و دستگاه عمودی تقسیم میشود.
میتوانید لوازم اولیه بافت تابلو فرش را از محلی که نخ و نقشه را تهیه میکنید، فرش شایان، تهیه کنید تا از بابت مناسب بودن و سالم بودن ابزار خیالتان جمع شود.
عامل مهم دیگر در بافت تابلو فرش، نقشه درست و حرفه ای و خواندن نقشه است. بافندگان قدیمی فرش و تابلو فرش به صورت حرفه ای خواندن نقشه فرش را بلد هستند و از این رو بافت فرش از روی نقشه کار آسانی برای آنها است. اما اگر تازه کار هستید و توانایی خواندن نقشه را ندارید نخ و نقشه شایان در داخل پکیج های خود راهنمایی های لازمه را برای شما قرار داده است ولی باز هم اگر متوجه نوع نقشه و گره های آن نشدید میتوانید از نرم افزارهای جدیدی که برای فرش بافی و خواندن نقشه فرش و تابلو فرش وجود دارد استفاده کنید تا با خیال راحت و بدون مشکلی تابلو فرش خود را ببافید.
نخ و نقشه تابلو فرش شایان در پکیج هایی با نوع نخ انتخابی خودتان ارائه میشود. شما میتوانید نوع نخ مورد نظر خودتان را اعم از ابریشم، مرینوس، پشم، خامه، کرک و… انتخاب کرده و پکیج خود را با مواد اولیه انتخابی خودتان تحویل بگیرید. طرح هایی که در نخ و نقشه تابلو فرش شایان ارائه میشود تنوع بسیار بالایی دارد که شامل طرح چهره انسان، طرح شکارگاه، طرح حیوانات، طرح طبیعت، طرح آثار باستانی ایران و جهان، طرح فرانسوی، طرح نقاشی های معروف ایران و جهان، طرح گل، طرح میوه و… میشود.
نخ و نقشه تابلو فرش شایان بزرگ ترین و تنها تولید کننده نخ و نقشه با رنگرزی کاملا گیاهی و طرح های اصیل ایرانی است.
قیمت نخ و نقشه تابلو فرش های شایان از حدود ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و تا قیمت یک الی دو میلیون هم میرسد. این قیمت گذاری بستگی به نوع نخ و مواد اولیه و همچنین ابعاد و اندازه تابلو فرش دارد.

ارسال نظر