فرش دستبافت قم

فرش دستبافت قم با طرح ها و نقش های بسیار زیبا از جمله فرش های لوکس و شناخته شده دنیا می باشد و از تنوع طرح های زیادی برخوردار است. در فرش دستباف قم بافنده با استفاده از یکی از چندین روش گره زنی و با استفاده از انواع مواد (خواه پشم یا ابریشم باشد) آن ها را به دور تارهای پایه وصل می کند. هر فرش در یک طرح متفاوت ساخته شده است که پس از اتمام هر ردیف گره، به صورت جداگانه با استفاده از تغییر رنگی مواد استفاده شده، برای شکل دادن به الگوهای گره خورده ایجاد می شود. در فرش دستباف قم از مواد، ابزار و گره های مختلفی در بافندگی استفاده شده است


ویژگی ها و طرح های فرش دستباف قم

عوامل مختلفی که در شناسایی فرش دستباف قم به ما کمک می کند به صورت زیر است
تعداد گره
فرشهای سنتی ایرانی به صورت دستباف بافته می شوند، بنابراین یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در نظر داشته باشید تعداد گره های آن است. یک فرش دستبافت قم با کیفیت حداقل 120 گره در هر اینچ مربع خواهد داشت. برای اینکه بتوانید کیفیت یک
فرش دستبافت قم را بسنجید، آن را بپیچید و به زیر گره ها نگاه کنید. انتظار نمی رود که آنها را بشمارید، اما قسمت پشتی فرش حرفهای زیادی برای گفتن دارد. یک فرش دست بافت قم دارای پشتی نرم با چند گره بزرگتر خواهد بود، در حالی که یک فرش ماشینی به دلیل یکنواختی در گره ها، در ظاهر کاملا مشخص می شود.

مواد
به طور معمول از پشم، ابریشم یا مخلوط پشم و ابریشم ساخته می شوند. فرش های 100٪ خالص ابریشمی کاملاً خوب و دارای درخشندگی کامل هستند. از طرف دیگر پشم رایج ترین ماده در تولید فرش دستبافت قم است. کیفیت به نژاد گوسفند، آب و هوا، اندازه و زمان برش بستگی دارد.تنها نقطه ضعف فرش های دستبافت در مقایسه با فرش های ماشینی این است که کیفیت مقاومت در برابر شعله بسیار پایین تر از الیاف مصنوعی در فرشهای ماشینی است و به همین دلیل راحت تر شعله ور می شوند.


رنگ
فرش دستبافت قم
از رنگهای طبیعی تهیه شده است که به نظر می رسد از طبیعت سرچشمه می گیرد. اما رنگهای مصنوعی تمایل دارند که به طور مساوی در بافت فرش نفوذ کنند، در حالی که رنگهای طبیعی سطح را می پوشانند. برای جدا کردن چند نخ فرش را خم کنید و اگر ناهمواری ظریف مشاهده کردید، متوجه می شوید که با رنگهای طبیعی سر و کار دارید.


قیمت فرش دستبافت قم

قیمت فرش دستبافت قم به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین قبل از هر چیز مهمترین عامل این است که بودجه را برای خود تعیین کنید. فرشهای ابریشمی در طیف گرانترین فرش های دستبافت هستند، زیرا که دستیابی به موادهای آن دشوارتر و همچنین به دلیل تعداد گره های بالاتر، قیمت بالاتری را به همراه دارد. از آنجا که پشم راحت تر در دسترس است، فرشهای پشمی مقرون به صرفه تر خواهند بود.

فرش
فرش قم
فرش