فرش دستباف مشهد  مشهد

فرش دستباف مشهد
مشهد، مهد هنر ایران و یکی از اصلی ترین قطب های بافت فرش دستباف در کشورمان است. بافت فرش یکی از اصلی ترین کارهای زنان روستایی مشهد است. این فرش با رنگ هایی از دل طبیعت و با نخ هایی درخشان و مرغوب بافته و آماده رسیدن به دست عاشقان فرش دستباف ایرانی میشود. هنر فرش بافی در مشهد، هنری ارزشمند در بین خانواده های مشهدی محسوب میشود و از نسلی به نسل دیگر انتقال داده شده است.


ویژگی ها و طرح های فرش دستباف

فرش دستباف مشهد طرح و جنس گوناگونی دارد. برای مثال، فرش دستباف مشهد طرح تبریز، فرش مشهد طرح افشان، فرش دستباف مشهد ابریشم و… نمونه ای از طرح های فرش دستباف مشهد است.
فرش دستباف مشهد در سرتاسر ایران از بهترین و زیباترین فرش های ایرانی به حساب می آید. برای خرید فرش اگر در شناخت آن حرفه ای نیستید حتما با شخصی که تجربه در خرید فرش دارد به فرش فروشی بروید. خرید و شناخت فرش اصیل دستباف مشهد کار چندان آسانی نیست.

در هنگام خرید فرش به حاشیه های فرش دستباف دقت کنید. حاشیه فرش ابریشمی مشهد نرم و نازک است ولی حاشیه فرش های پشمی ضخیم و تند است. بر روی فرشی که قصد خرید دارید دست بکشید، رویه نرم و لطیف نشان از فرش دستباف با الیاف مرغوب میباشد. اگر قدرت تشخیص تفاوت بین ابریشم و پنبه را ندارید، به ضخامت گره های فرش دقت کنید. اگر گره های عمودی ضخیم‌تر و سخت‌تر از گره های افقی فرش باشند، یعنی فرش از دو الیاف گوناگون بافته شده است. فرش هایی که مخلوطی از ابریشم و پنبه و… هستند اگر بر روی زمین بگذارید به راحتی قابل چرخیدن نیستند اما اگر فرش دستباف ابریشم را روی زمین قرار دهید به دلیل نازکی و نرم بودن به راحتی قابل چرخیدن است.
یکی از شهرهای معروف استان خراسان رضوی، کاشمر است. کاشمر از فعالان عرصه هنر فرش بافی مشهد است. بازار فرش کاشمر یکی از مکان های امن و پر از تنوع در فرش دستباف می باشد. طرح ها و رنگ های متنوعی از فرش دستباف کاشمر در بازار وجود دارد. برای مثال فرش کاشمر نقشه تبریز، فرش کاشمر طرح علیا و… قیمت فرش دستباف کاشمر با توجه به ابعاد و اندازه آن، طرح و نخ به کار رفته در آن متفاوت است.


قیمت فرش دستباف مشهد
برای خرید فرش دستباف مشهد پیشنهاد میشود در ابتدا مشخص کنید چقدر بودجه دارید و قصد خرید چه اندازه فرش را با بودجه مورد نظرتان دارید، سپس به خرید فرش بروید. کیفیت الیاف به کار برده شده در فرش، مواد اولیه آن و مقدار زمانی که برای بافت فرش صرف شده است بر قیمت فرش تاثیر مستقیم دارد.
در هنگام خرید فرش سعی کنید امضا مخفی شده بافنده اثر و محل بافت آن را پیدا کنید. هر فرش دستباف یک امضای اثر دارد که نشان دهنده محل بافت و نوع فرش است. این امضا مانند یک سند بر اصل بودن فرش می باشد.
از مکان های مورد اطمینان در حوزه خرید و فروش فرش، میتوان به آقای فرش مشهد اشاره کرد. آقای فرش مشهد در استان خراسان رضوی مشهد، یکی از بهترین مکان ها برای خرید انواع فرش دستباف با تنوع بسیار بالا می باشد. شما میتوانید با خیالی جمع از اصل بودن فرش های دستباف، خریدی دلنشین و خاطره انگیز داشته باشید. شهر فرش مشهد هم از جمله مکان هایی است که میتوان به راحتی و بدون دغدغه، با قیمتی ارزان تر از سایر فروشگاه ها و بدون واسطه، هر مدل فرشی را انتخاب کرده و به خانه برد. برای خیلی ها این سوال مطرح است که شهر فرش مشهد کجاست؟! شهر فرش مشهد در اطراف مشهد قرار گرفته و دارای سرویسی رایگان می باشد که شما را به تور فرش گردی دعوت میکند.

 انواع مختلفی از فرش را به راحتی میتوان در بازار فرش دستباف در مشهد با قیمتی مناسب پیدا کرد. انواع فرش دستباف ابریشم، فرش دستباف حسین زاده مشهد، فرش دستباف افشان، فرش دستباف لاکی مشهد و… به عنوان مثال قیمت فرش دستباف ابریشم در بازار مشهد از ۵ میلیون در ابعاد و اندازه کوچک شروع شده و تا بالا ۲۰۰ میلیون در ابعاد بزرگ میرسد و یا قیمت فرش دستباف افشان مشهد از سه میلیون شروع و تا ۱۰۰ میلیون میرسد و  قیمت فرش دستباف کاشمر ۱۲ متری از ۱۵ میلیون شروع و تا ۳۰ الی ۴۰ میلیون میرسد و قیمت فرش دستباف کاشمر ۹ متری از پنج میلیون شروع شده و تا ۳۰ میلیون میرسد و قیمت فرش دستباف کاشمر ۶ متری دست دوم از یک میلیون شروع و تا ده میلیون میرسد.
  از دیگر روش های خرید فرش دستباف برای افرادی که وقت کافی برای جست و جوی فرش ندارند، خرید اینترنتی آن است. در این مورد باید فروشگاه مورد اعتمادی که فرش دستباف آنلاین میفروشد بشناسید تا خدای نکرده در این خرید ضرر نکنید و سرتان کلاه نرود. یکی از این فروشگاه ها، فروشگاه اینترنتی فرش مشهد استان خراسان رضوی، مشهد است.

فرش دستباف مشهد
فرش دستباف مشهد
فرش مشهد