نقشه تابلو فرش دستبافت تبریز

نقشه تابلو فرش دستبافت تبریز

نقشه تابلو فرش دستبافت تبریز


نقشه تابلو فرش دستبافت تبریز  ریشه ای چندین و چند ساله در فرهنگ ایران و اصالت ایرانی دارد. فرش تبریز نماد واقعی هنر دست مردمان هنرمند و هنر دوست ایران است. شهر تبریز از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی بافت فرش ایران انتخاب شده است. فرش و تابلو فرش تبریز شهره ای جهانی دارد و طرفداران ویژه ای در سرتاسر جهان دارد. بافندگان فرش و تابلوفرش تبریز از دقیق تر و حرفه ای ترین فرش بافان ایران هستند.
برای بافتن تابلو فرشی برای منزل یا دفتر کارتان باید دارای نقشه ای مناسب و درست باشید. نقشه تابلو فرش دستبافت تبریز یکی از نقشه های بسیار اصولی و درست در زمینه بافتن تابلو فرش است. نخ و نقشه تابلو فرش تبریز از قیمت زیادی برخوردار است اما به جای آن دارای طرح های ویژه و خاص و هم چنین مواد اولیه مرغوب و نقشه هایی کاملا اصولی و راحت خوان است. قیمت نخ و نقشه تابلو فرش تبریز از یک تا دو میلیون شروع میشود و به قیمت های حتی بالاتر هم میرسد. قیمت گذاری این نقشه ها بسته به نوع نخ، ابعاد و اندازه تابلو فرش، رنگ و… متفاوت است. هرچه تابلو فرش بزرگتر مواد اولیه آن بیشتر و به مراتب قیمت آن هم بالاتر میرود. یکی از نخ هایی که برای بافت تابلو فرش تبریز به کار میرود، نخ ابریشم است. نخ ابریشم از استحکام بالایی برخوردار است و به کار جلوه ای درخشان و چشم گیر میدهد. استفاده از نخ ابریشم در تابلو فرش ارزش و قیمت کار را چندین برابر میکند. اکثر خانم های خانه دار علاقه ای ویژه به بافتن فرش و تابلو فرش دارند. نخ و نقشه تابلو فرش تبریز از آن دسته پکیج هایی است که با خیال راحت میتوان آن را تهیه و شروع به بافتن تابلو فرش خود کنید. تنوع طرح ها و مدل های نقشه تابلو فرش تبریز بسیار زیاد است. طرح های آثار باستانی ایران و جهان، طرح های آثار بزرگ نقاشان و خطاطان جهان، طرح های حیوانات، گیاهان، گل ها، طرح های فرانسوی، طرح های چشمگیر عشایر، تندیس ها، آیات درخشان قرآنی، و همچنین چهره.
اندازه های تابلو فرش های تبریز معمولا در سایزهای ۵۰ در ۷۰، ۱۰۰ در ۷۰، ۸۰ در ۱۲۰، ۱۰۰ در ۱۵۰ و… است، خیلی جالب است بدانید که در برخی از کارخانه های فرش بافی، تابلو فرش هایی تا اندازه ۱۲ متر هم بافته میشود، البته این نوع تابلو فرش ها سفارشی است و مشتریان خاص خودش را دارد.
در نقشه های تابلو فرش تبریز میتوانید به راحتی چهره ای که میخواهید را بافته و آن را به عنوان یک هدیه ارزشمند به فرد محبوبتان بدهید.
نقشه تابلو فرش دستبافت تبریز|  نقشه تابلو فرش و فرش به دو صورت سنتی و کامپیوتری ارائه میشود که برای بافت تابلو فرشی زیبا باید نقشه خوانی بلد باشید. در نقشه ها کد بندی چله و کد بندی رنگ ها وجود دارد. برای آنکه بتوانید نقشه کامپیوتری تابلو فرش را بخوانید باید ابتدا بتوانید کد بندی رنگ ها و نخ هایی که قرار است در تابلو فرش به کار ببرید را شماره گذاری کنید. بعد از این مرحله باید کدبندی دار چله تابلو فرش را انجام داد. کدبندی دار چله تابلو فرش کار راحتی است و شما در صورت وارد بودن میتوانید بسیار سریع این عمل را انجام دهید. شماره رنگ را پیدا کنید و در جای مخصوص خودش ببافید و گره بزنید. تعداد گره هر نقشه تابلو فرش بر روی شناسنامه اثر مشخص شده است. برای تقسیم بندی میتوانید از برچسب یا ماژیک مخصوص خودش استفاده کنید.
تابلو فرش های دستبافت نسبت به تابلو فرش های ماشینی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. نگهداری از تابلو فرش ها اصول ویژه خودش را دارد.

خانواده ها وقتی تابلو فرشی را میخرند و به دیوار نصب میکنند فکر میکنند دیگر نیازی به نگهداری و تمیز کردن ندارد در صورتی که تابلویی که به دیوار نصب میشود در معرض انوع و اقسام خطرات اعم از رطوبت، نور خورشید، انواع آلودگی ها، دود و… قرار میگیرد.
نقشه تابلو فرش دستبافت تبریز| گاهی اوقات هم خریدار تابلو فرش قصد استفاده از تابلو فرش را ندارد در این جور مواقع از تا کردن فرش به شدت بپرهیزید و آن را به صورت لول نگهداری کنید. تا کردن تابلو فرش به هر شکلی باعث شکستگی فرش و نابود شدن این اثر هنری میشود.

ارسال نظر