نخ و نقشه تابلو فرش قم

نخ و نقشه تابلو فرش قم

نخ و نقشه تابلو فرش قم


تابلو فرش ایرانی زینت بخش خانه ها و دفاتر ایرانی است. تابلویی که به صورت تزئینی بر روی دیوار نصب شده و جلا ویژه ای به محل مورد نظر شما میدهد. ایران در زمره بزرگترین و مهم ترین تولیدکنندگان تابلو فرش های زیبا در جهان می باشد.
تمامی مواد اولیه به کار برده شده در بافتن تابلو فرش از موادی بسیار مرغوب و طبیعی است. نخ ها کاملا طبیعی و مستحکم و اکثرا از جنس ابریشم است. البته نوع نخ به کار برده شده در تابلو فرش ها معمولا به سلیقه مشتری است. گاهی مشتری برای ارزان تر شدن قیمت یک تابلو فرش درخواست استفاده از نخ مصنوعی دارد و گاهی مشتری دیگری برای داشتن تابلو فرشی با نخ های زیبای ابریشم میلیون ها پول خرج میکند. تابلو فرش ها در اندازه و ابعاد گوناگون قابل اجرا است. سایز تابلو فرش ها در اندازه ۳۵ در ۵۰، ۵۰ در ۷۰، ۷۰ در ۱۰۰ و… وجود دارد و حتی گاهی سایز یک تابلو فرش به ۱۲ متر هم میرسد، که البته تابلو فرشی در این ابعاد و اندازه فقط در یکسری کارخانه جات و به درخواست خود مشتری به صورت سفارشی بافته میشود.
تابلو فرش نمایشگر هنر ایرانی و هنرمندان بزرگ کشور است. بخصوص تابلو فرش قم که تماما از ابریشم است و ابریشم آن هم از خود شهر زیبای قم تهیه میشود. شهر قم تنها شهری است که در آن میتوانید همیشه تابلو فرش از جنس ابریشم پیدا کنید، زیرا تمام تابلو فرش های قم از جنس نخ ارزشمند ابریشم است. تابلو فرش های شهر قم تمامی دارای ارزش جهانی هستند و شهره بسیاری در کل دنیا دارند.
نخ و نقشه تابلو فرش از ارزش بالایی برخوردار است. قیمت نخ و نقشه تابلو فرش قم بستگی به ابعاد و اندازه و هم چنین نوع نخی که قرار است در تابلو فرش به کار ببرید، دارد. شروع قیمت های نخ و نقشه تابلو فرش از ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تومان است تا قیمت های میلیونی در اندازه های بزرگ و نخ های مرغوب ابریشم.
طرح های نخ و نقشه تابلو فرش قم بسیار متنوع است، اما تنوع بالا را بیشتر در آیات قرانی می بینید، طرح های مختلف و زیبا با خطاطی بی نظیر ایرانی نشان دهنده اعتقادات زیبا و قوی مردم شهر شکوهمند قم است. از دیگر طرح هایی که در نخ و نقشه تابلو فرش قم مشاهده میکنید طرح حیوانات، طبیعت، آثار باستانی، طرح های کلاسیک، فرانسوی، گل، شکارگاه و… است.
نخ های به کار برده شده در تابلو فرش ها و همچنین نخ های ارائه شده در پکیج های نخ و نقشه تابلو فرش قم، علاوه بر ابریشم چشم نواز، نخ های مرینوس و نخ های خامه است.
هر نخ و نقشه تابلو فرش قم دارای شناسنامه مخصوص خود است تا راهنمای خوبی برای بافت تابلو فرش باشد. در شناسنامه اثر معمولا اندازه و ابعاد طرح مشخص شده است. همچنین پالت رنگی برای مشخص شدن رنگ هر قسمت و شماره رنگ نخ وجود دارد. دوک های نخی که در بسته ها ارائه میشود معمولا به اندازه کل کار است. اما اگر زمانی شما نخی را تمام کردید میتوانید با استفاده از پالت رنگ موجود در بسته بندی شماره رنگ مورد نظر را خریداری کنید تا تابلو فرش شما دچار چند رنگی نشود.
از محکم و بی نقص بودن چله های خود مطمئن شوید. مواد اولیه مرغوبی که در بسته بندی های نخ و نقشه قم وجود دارد خیال شما را از بابت مواد اولیه سالم و مناسب جمع میکند‌. در هنگام بافت تابلو فرش حتما نکات فنی کار نظیر: کنترل ارتفاع تابلو فرش، گره های کوتاه، کنترل محکم و یا شل بودن چله، کوبیدن دقیق و درست دفه، کنترل کوبیدن پود نازک و ضخیم و… را رعایت کنید تا تابلو فرش شما دقیقا آن چیزی که انتظار دارید بافته شود.

ارسال نظر