فرش های ماشینی دستباف گونه

فرش های ماشینی دستباف گونه

فرش های ماشینی دستباف گونه


فرش دستباف از دیرباز محبوب دل تمامی ایرانی‌ها و حتی توریست‌ها بوده است اما قیمت گران این فرش ها باعث شده تا هر کسی توانایی خرید فرش دستباف را نداشته باشد. از این رو کارخانه ها و شرکت های فرش بافی تصمیم به تولید فرش های ماشینی دستباف گونه کردند تا افرادی که از توانایی مالی پایین تری برخوردار هستند، لذت قدم زدن بر روی یک فرش دستباف را بچشند.

 

فرش دستباف گونه چیست؟
شاید این سوال برای شما هم مطرح شده باشد، فرش ماشینی دستباف، به گونه ای از فرش گفته می شود که از ۷۰۰ شانه به بالا بوده و دارای نقوش ریزی باشد، به اصطلاح ریزنقش باشد. هر چه تعداد شانه های یک فرش بیشتر، فرش ریزنقش تر و جذاب تر می شود.
در فرش های ماشینی اگر نگاهی به پشت کار کرده باشید متوجه نوع بافت و علامت U مانند کار که با چسب متصل شده‌اند میشوید، در این مورد در طی سالیان استفاده و شست و شو امکان شل شدن و تخریب فرش وجود دارد، ولی در صورتی که در فرش های دستباف گونه نخ خاب این فرش کاملا شبیه فرش دستباف بوده و به هیچ وجه باز و یا شل نمی‌شود.
شهرهای زیادی مشغول به تولید و فروش فرش های دستباف گونه هستند مانند: فرش ماشینی دستباف گونه کاشان، فرش ماشینی طرح دستباف تبریز، فرش ماشینی دستباف گونه اصفهان و…
هر کدام از این فرش ها طرح های مخصوص و طرفداران ویژه خود را دارد. مانند فرش دستباف کاشان طرح افشان که از پرطرفدارترین فرش دستباف گونه می‌باشد. طرح افشان به دلیل زیبایی خیره کننده و نبود ترنجی در وسط فرش باعث شده تا نمای خاص و دیدنی به خود بگیرد و نظر بسیاری را به خود جلب کند. قیمت فرش ماشینی دستباف گونه کاشان از یک میلیون در ابعاد و اندازه کوچک شروع شده و تا ۵ میلیون در ابعاد بزرگتر میرسد. فرش دستباف گونه طرح قیطران از فرش های پرطرفدار کاشان بوده و از قیمت یک میلیون به بالا شروع می شود.

 

فرش کاشان دستباف

 

فرش های تبریز از دیرباز طرفداران مخصوص به خود را داشته است. طرح هایی که در فرش های تبریز به کار میرود نتیجه تلاش و طراحی خبره ترین هنرمندان ترک زبان کشور ما است.
فرش ماشینی تبریز طرح سالاری، فرش ماشینی تبریز طرح افشان، فرش بهشتی تبریز طرح افشان ماندگار، فرش ماشینی تبریز طرح ماهی، فرش ماشینی تبریز طرح سالاری، فرش ماشینی تبریز طرح کژال، فرش ماشینی تبریز طرح گل برجسته و… نمونه ای از طرح ها و مدل های فرش دستباف گونه تبریز می‌باشد.
فرش دستباف گونه طرح افشان در هر شهری و با هر نوع بافتی طرفدار خاص خود را دارد. این روزها اکثر زوج های جوان طرح افشان را به دلیل جدید و به روز بودن آن انتخاب میکنند.
قیمت فرش ماشینی تبریز بسته به طرح و اندازه آن متفاوت است. قیمت مدل فرش سالاری تبریز از یک و نیم میلیون شروع و تا ۳ میلیون میرسد. قیمت فرش بهشتی تبریز طرح کژال از یک میلیون شروع و تا ۶ میلیون میرسد‌ و قیمت فرش بهشتی طرح گل برجسته از ۳ میلیون به بالا شروع می شود.

 

 

 

فرش بهشتی تبریز دستباف

 

 

مراکز خرید فرش دستباف گونه
قیمت فرش های ماشینی بسته به اندازه، مقدار شانه و تراکم متفاوت است. به عنوان مثال قیمت فرش ماشینی ۷۰۰ شانه دستباف گونه از یک میلیون شروع شده و به ۲ الی ۳ میلیون میرسد.
برای خرید فرش با هر طرح و رنگی باید به مرکز اصلی خرید فرش بروید تا از هرگونه سواستفاده احتمالی و یا تقلب در فروش در امان باشید.
شهر فرش و آقای فرش دو مرکز اصلی در خرید و فروش هر مدل فرشی با طرح دلخواه شما هستند که در کنار خدمات خوب و ارزنده‌ی آن‌ها، می‌توانید با خیالی آسوده و با حداقل هزینه فرش دلخواه خود را به خانه ببرید و از خریدتان نهایت سود را کرده باشید.
قبل از رفتن به این مراکز برای خرید فرش، میتوانید لیست قیمت فرش ماشینی و یا دستباف را در سایت این فروشگاه ها مشاهده و با اطلاعات کافی به خرید فرش بروید.

ارسال نظر