تابلو فرش دستبافت و انواع آن

تابلو فرش دستبافت و انواع آن

تابلو فرش دستبافت و انواع آن

تابلو فرش دستبافت چیست؟!


 
مجموعه ای طبیعی از رنگ های گرم و دوست داشتنی، رنگ هایی که به خانه حس زندگی میدهد، طرح هایی که همه از دل طبیعت الهام گرفته شده و در دل خانه شما جا خوش کرده است.
یکی از چالش های مهم چیدمان خانه، پیدا کردن تابلویی مطلوب و آفرینش یک فضای خاص است، فضایی که به خانه رنگ و بوی زندگی بدهد، قابی که یادآور یادگارهایی از دوران گذشته باشد. هنر دست همیشه مورد تحسین همگان واقع شده است، هنری که از انگشتان هنرمند مردان و زنان ایرانی سرچشمه میگیرد و عاشقان بسیاری نه تنها در ایران بلکه در جهان دارد. تابلو فرش دستبافت مجموعه از تار و پودهایی ست که هنرمندان ایرانی آن خلق کرده اند، طرح هایی که بیانگر موضوعی خاص و یا الهام گرفته از طبیعت زیبا است. با هر رنگی که به چله های سفید میزنند یک خاطره، یک رویا، یک عشق را به آن اثر می‌بخشند، اثری که مادام العمر در خانه ی پر ازعشق و ثمر شما خودنمایی میکند.

انواع تابلو فرش دستبافت


تابلو فرش دستبافت و انواع آن تابلو فرش های ایرانی همگی بر روی دارهای قالی توسط دست های هنرمندان مردمان این مرز و بوم بافته میشود. فرش و تابلو فرش ایرانی از ارزش بسیار زیادی برخوردار است و طرفداران خاص خودش را چه در ایران و چه در جهان دارد.
تابلو فرش دستبافت طبق میل شما و طرح اختصاصی شما ساخته می شود، به این صورت که شما عکس و یا طرح دلخواه خود را سفارش داده، بعد نقشه تابلو فرش کشیده شده و طرح شما بر روی تار و پودهای تابلو نقش می‌بندد.
طرح هایی که برای تابلو فرش دستبافت به کار میرود بیشتر الهام گرفته از طبیعت است. طرح هایی مانند گل ها و گلدان ها زینتی، طرح های مناظر مانند آسمان، دریا، طبیعت بکر، جنگل، خانه های قدیمی و کاهگلی و… طرح هایی که حس نوستالژیکی به خانه میدهند.
یکی از طرح های تابلو فرش دستبافت که بسیار ارزشمند است و هدیه ای خاص و نوین به حساب می‌آید، طرح چهره است. هر شخصی از هدیه گرفتن نقاشی چهره اش ذوق زده می‌شود چه برسد طرح چهره اش بر روی تابلو فرش دستبافت ایرانی!!!
تابلو فرش دستبافت چهره هدیه ای با ارزش برای قدردانی از زحمات شخصی ست که زندگی را برای شما لذت بخش میکند.
از دیگر طرح های پرطرفدار تابلو فرش دستبافت، طرح های مینیاتوری با رنگ های هیجان انگیز و ویژه آن است. این تابلو فرش ها معمولا از نقاشی های زیبا و معروف استادان ماهری چون استاد محمود فرشچیان ساخته شده است، طرح هایی که هر یک بیانگر موضوعی خاص چون خدا و شیطان، خیر و شر، نیکی و بدی و… است.
ایمان و اعتقاد ما به خدا و احترام ما به آیات الهی قرآن باعث شده تا آیات و سوره های زیبای این کتاب الهی در قالب تابلو فرش دستبافت بر روی دیوارهای خانه ما خودنمایی کنند. تابلو فرش های دستبافت قرآنی نظیر چهار قل، بسم الله الرحمن الرحیم، سوره های کوتاه جز سی، آیت الکرسی، و نام زیبای خدا (الله) می‌باشد.
نوع و گونه های دیگر تابلو فرش، نظیر طرح حیوانات، طرح های ترکیبی از خانه ها و حیوانات، طبیعت و انسان و… است.
طرح جذاب دیگری که طرفداران تاریخ و آثار باستانی را به سمت تابلو فرش دستبافت جذب میکند، طرح زیبای آثار تاریخی کشور است. علاقه ما ایرانی ها به آثار باستانی کشورمان چون: تخت جمشید، حافظیه، سی و سه پل، چهلستون، حمام قجر، حمام فین کاشان و… وحتی دوره های تاریخی چون دوره قاجاریه، هخامنشیان، کوروش بزرگ و… باعث شده تا این نوع تابلو فرش های دستبافت جایگاه خاصی در خانه و محل کارمان داشته باشد.
تابلو فرش های دستبافت بسیار دلنشین هستند و به شدت چشم هر بیننده ای را به خود جذب میکنند. این تابلوها نماد اصالت و زیبایی هر خانه ایرانی ست، تابلو فرش هایی که با وجود آن همه رنگ در تار و پودهایش هر بیننده ای را وادار به تحسین میکند. هر شخصی با هر سلیقه ای یک تابلو فرش دستبافت ویژه خود دارد، تابلو فرشی که نشان دهنده عشق و علاقه ی او به آن تصویر چه در تابلو و چه در واقعیت است و گویای شخصیت او. طرح های افسانه ای چون شیرین و فرهاد، لیلی و مجنون، مولانا و عشق افسانه ای او به شمس، گلستان و بوستان سعدی که نماد عظیم شعر و ادب فارسی است، تاریخ پر فراز و نشیب ایران و… همگی طرح هایی ست بر روی تابلو فرش های دستبافت ایرانی و نماد اصالت و ایرانی بودن محل زندگی شما.

مقالات مرتبط

ارسال نظر