نقشه تابلو فرش رایگان

نقشه تابلو فرش رایگان

 

نقشه تابلو فرش رایگان
تابلو فرش یکی از هنرهای منحصر به فرد و خاصی است که در طی سالیان گذشته کم کم در دل خانه های ایرانی جا خوش کرد. تابلو فرش ها هم مانند فرش ها دو نوع ماشینی و دستبافت دارند که با توجه به زحمتی که همیشه کار دست میبرد قاعدتا تابلو فرش دستبافت قیمت بیشتری نسبت به تابلو فرش ماشینی دارد. اما چیزی که خانواده های ایرانی را عاشق تابلو فرش های دستبافت میکند، ظرافت این تابلو فرش نسبت به تابلو فرش های ماشینی است. تابلو فرش های دستبافت به دلیل اینکه در اندازه و سایز کوچکتر نسبت به تابلوفرش های ماشینی بافته میشوند، حساسیت و دقت بالاتری نیاز دارند تا اثر هنری شگفت انگیزی خلق شود.
این روزها اکثر خانم های خانه دار علاقه ویژه ای به بافت فرش و تابلو فرش پیدا کرده اند تا هم سرگرمی برای آن ها باشد و هم منبع درآمدی. درآمد تابلو فرش برای هر بافنده ای متفاوت است. معمولا از مترمربعی ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان شروع میشود، اما باید بدانید که بافت تابلو فرش نسبت به فرش زمان و حوصله بیشتری نیاز دارد و همچنین دقت و ظرافت کاری تابلو فرش نسبت به بافتن فرش بسیار بیشتر است. پس اگر میخواهید ازبافت تابلو فرش درآمدی کسب کنید حتما فاکتورهای صبر، حوصله، ظرافت کاری و تمیزکاری را رعایت کنید. برای خلق یک تابلو فرش دستبافت زیبا باید نقشه مناسب و دقیقی داشته باشیم. با یک جست و جو کوچک در گوگل میتوان به نقشه های زیادی برای تابلو فرش ها در مدل و طرح های گوناگون مانند طبیعت، گل، آثار باستانی ایران و جهان، چهره، کارتونی، عروسکی و… برخورد که هم نقشه تابلو فرش رایگان پیدا میکند و هم غیر رایگان. نقشه های فرش رایگان از تنوع کمتری برخوردار هستند اما میتواند گزینه خوبی برای تمرین شما در بافت و نقشه خوانی باشد. نقشه تابلو فرش رایگان از شناسنامه اثر، طرح آن، نقشه عددی، نقشه سنتی، پالت رنگ، گره هایی که در کار باید به کار ببرید، تعداد رج ها و رج شمارهای آن، نقشه خانه ای آن و… تشکیل شده است. اندازه و ابعاد کار در شناسنامه اثر وجود دارد و همچنین در نقشه تابلو فرش رایگان برای شما مشخص شده است که در چه جایی از چه رنگی و چه ابزاری استفاده کنید. نوع نخی که برای بافت تابلو فرش قرار است به کار برده شود معمولا یکی از این چهار نخ است، ابریشم از نوع طبیعی، مرینوس تبریز، پشم، نخ هایی با الیاف مصنوعی مانند آکریلیک.
اگر بخواهیم بین این چهار نخ مقایسه ای بکنیم، الیاف ابریشم نمای زیباتری نسبت به بقیه دارد و همچنین از مقاومت بیشتری برخوردار است. ارزش تابلو فرش شما با نخ ابریشم چندین برابر میشود و کار بسیار دلبرباتر و خاص تر به نظر میرسد. نخ مرینوس هم از نظر مقاومت و تنوع رنگی و همچنین جنس در درجه ای بعد از نخ ابریشم قرار دارد. نخ های مرینوس نخ های باریک و زیبایی هستند که از مقاومت خوبی برخوردارند و مانند پشم با کمی کشیده شدن و یا به مرور زمان دچار فرسودگی و ساییدگی نمیشوند. نخ آکریلیک نخی از الیاف مصنوعی است که تنوع رنگی بالایی دارد و دارای مقاومت خوبی هم است ولی اگر بخواهیم یک اثر را که با نخ ابریشم بافته شده با یک اثر بافته شده با نخ آکریلیک مقایسه کنیم قطعا تابلو فرش با نخ ابریشم جلوه فوق العاده تر و چشمگیرتری نسبت به تابلو فرشی با الیاف مصنوعی دارد.
فایل هایی که در گوگل برای نقشه تابلو فرش رایگان پیدا میکنید معمولا دارای توضیحات لازمه برای همه اشخاص حتی آن ها که تازه کار هستند، است.
معمولا طرح و نقشه و پالت رنگ در یک فایل جداگانه قرار دارند که شما بعد از دانلود آن باید آن را در نرم افزارهای طراحی فرش جهت تهیه گزارش رنگرزی و پالت رنگ و نقشه باز کنید. اگر نرم افزار ویژه فرش را ندارید هم میتوانید گزارشات و پالت رنگ را از سایت درخواست و دانلود کنید ولی معمولا برای دیدن و بافتن اندازه واقعی تابلو فرش باید نقشه در خود نرم افزار باز شود. شما اگر در استفاده از نرم افزارهای ویژه فرش و تابلو فرش حرفه ای باشید میتوانید بدون نیاز به کسی و به راحتی عکس دلخواه خودتان را به نقشه ای برای تابلو فرش تبدیل کنید. روی عکس کدبندی کرده و نقشه ای شطرنجی برای عکس خود به وجود آورید.


 

ارسال نظر