قیمت تابلو فرش دستباف مینیاتور

قیمت تابلو فرش دستباف مینیاتور

قیمت تابلو فرش دستبافت مینیاتور
تابلو فرش توضیحات گسترده بسیاری دارد که در سایت نگارسرا می توانید آن را مطالعه کرده و دانش خود را بالا ببرید. یکی از نوع هایی که ما در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم تابلو فرش دستبافت با طرح مینیاتور می باشد.
طرح های مینیاتور
در نقاشی هایمینیاتور، تصاویر تابع هیچگونه از سبک های نقاشی و قانون های حاکم بر فضاینقاشی نیست و همه چیز ساخته ذهن هنرمند است رنگ و لعاب در طرح های مینیاتور جایگاه به خصوصی دارد ، چهره هااکثرا به صورت سه رخ و گاها به صورت نیم رخ به چشم می خورند.
هنرمند در این سبک به کشیدن اندام انسانی و جزئیات چهره تاکید چندانی ندارد، بلکهعلاقه او بیش از هر چیز به لباس های فاخر بر تن شخصیت های تصویر خود است حتي گاهقامت را بلندتر نشان مي‌ دهد تا بهره‌گيري از امتياز قبای بلند ميسر شود. درمينياتور چهره افراد بيشتر در سنين جواني ترسيم شده است كه اين چهره‌ها به آدمك‌هاي بدون جنسيت شباهت دارند اما در چهره‌هاي پير اين‌گونه بي‌جنسيتي وجود ندارد. دراغلب تصاوير،  فصل ، فصل بهار است و آفتاب بهاري مي‌درخشد. درختان ميوه داده اند ،اغلب مملو از شكوفه‌ و برگ‌ است، گیاهان خوش رنگ و لعاب است به چشم می خورند ، اماگاهي درختان عریان تمام تصویر را پر می کنند. اسب‌ها نيز اغلب از پهلو به تصویر کشیده میشوند و به ندرت میتوان اسبی را از رو به رو و یا پشت مشاهده کرد.

تابلو فرش مینیاتور


تابلو فرش بسته به سلیقه و طرح آن ابعاد متفاوتی دارد.معمولا تابلو ها دارای 110 سانتی متر طول و 150 سانت عرض می باشند البته این اندازه کاملا قابل تغییر بر حسب نیاز مشتری است.
رنگ ها در طرح های مینیاتور به نسبت سایر طرح و نقشه ها تعداد بالاتر و تنوع بیشتری دارند گاهی ممکن است در یک تابلو فرش کوچک 100 رنگ مختلف به کار برده شود که هرچه رنگ ها بیشتر باشند به زیبائی آن اضافه شده و چشم نوازتر می شود.

قیمت تابلو فرش

قیمت تابلو فرش دستباف مینیاتور قیمت گذار برای هر فرش مینیاتوری معمولا از 500 هزار تومان شروع می شود و به عواملی بستگی دارد که میتواند گاه آن را تا چندده میلیون قیمت گذاری نمود. اولین نکته مهم در تابلو فرش ریز بافت بودن و گره ها و حرفه ای بودن در ریزکاری آن است بافنده باید بتواند همان نقشی برای این تابلو سفارش داده شده است را پیاده سازی کند.
قیمت تابلو فرش دستباف مینیاتور طرح و نقشه تابلو فرش بستگی بهاستاد نقاش آن دارد . یکی از مشهورترین افرادی که استاد در این کار است طرح های استاد فرشچیان است که در آثار مینیاتور حرف اول را میزنند.
تابلو فرش باید به صورت یک دست و ظریف بافته شود نوع نخ یکی از عوامل مهم است که اگر نخ آن از جنس ابریشم باشد رنگ ها و جلوه کار تفاوت چشم گیری خواهد داشت.
نخ های مورد استفاده برای بافت تابلو فرش عبارت اند از:
ابریشم طبیعی
مرینوس تبریز
پشم
نخ های مصنوعی آکریلیک
قیمت تابلو فرش دستبافت مینیاتور در بین نخ های بالا نخ ابریشم از همه
گرانتر و ارزشمندتر است چون هرچه از آن بگذرد دچار خرابی و پوسیدگی نمی شود و به
همین دلیل نسبت به سایر نوع های نخ محبوب تر و پرمخاطب تر می باشد.
یکی از شهرهای مشهور به تابلو فرش شهر تبریز است که طرح ها و بافت تابلوهای آن زبان
زد در کل مرز و بوم است

ارسال نظر