فرش 6 متری اردکان یزد

فرش 6 متری اردکان یزد

 

فرش 6 متری اردکان یزد
اردکان شهری در استان یزد در منطقه کویری و گرم قراردارد.شهر اردکان به دلیل قدمت و تاریخ آن مشهور است و مانند هر شهر دیگری دارای صنایع دستی است. یکی از مشهورترین صنایع آن فرش است.
فرش اردکان عامه پسند و دارای بافتی درشت است و شاید بتوان گفت یکی از دلایل محبوبیت آن همین بافت درشت است.

هر فرشی بنا به دلایلی مشهور و متمایز از دیگر فرش ها می شود. مثلا فرش های اردکان یزد دارای تعداد رج های ۲۵، ۲۸ و ۳۰ است .هر شهری نقش های منحصر به فرد خود را داراست . مثلا اگر شما دارای سلیقه ساده و همچنین نیاز به محیطی
آرامش بخش دارید ما به شما فرش های شهرهای کویری را توصیه میکنیم . فرش های اردکان یزد عموما دارای زمینه همگام با طبیعت کویر هستند مثل رنگ های کرم و شتری و خاکستری و همگی طیف های ملایم و آرام می باشد.حتی اگر شما خریدار حرفه ای فرش باشید تفاوت فرش اردکان با دیگر شهر هارا از پشت فرش هم تشخیص میدهید چون فرش های اردکان همگی دارای رنگ کرم هستند و نخ چله کشی آن با بقیه شهرها متفاومت می باشد. طرح هایی با نام های "کف ساده" یا "ترنج" یکی از چند طرح محبوب قالیبافان هنرمند این شهر کویری است.
قیمت فرش 6 متری اردکان یزد
فرش های 6 متری دارای ابعاد 3 *2 هستند که معمولا حمل و جابه جایی آن برای افراد داخل منزل راحت و بی دردسر است و به همین دلیل خانم های خانه دار رغبت بیشتری دارند .
معمولا قیمت فرش 6 متری اردکان یزد بسته به طرح و نوع نخ و تعداد رج ها محاسبه می شود. فرش های با نخ های معمولی و غیر ابریشمی معمولا از 3 میلیون تومان شروع می شوند و هرچه نقش و طرح آن ریزتر و سنتی تر باشد قیمت آن افزایش می یابد. اگر نخ آن ابریشمی باشد شاید تا چندین میلیون افزایش پیدا کند.
فرش های با نخ ابریشم
مواد تشکیل دهنده نخ ابریشم از پروتئین طبیعی است و یکی از دلایل گرانی آن به نسبت نخ معمولی است. بعضی از فرش ها ابریشم مصنوعی هستند که به آن ریون نیز گفته می شود یک نوع الیاف است که به صورت مصنوعی تهیه شده است و جنس آن از فیبر سلولزی است که بازسازی می شود.

امروزه در بسیاری از فرش های با نام ابریشم در واقه ابریشم مصنوعی مصرف میکنند که یکی از روش های فرش ابریشم اصل از مصنوعی سوزاندن آن است. بدیت ترتیب که یک گره از فرش را در بیاورید و آن را بسوزانید در صورتی که ابریشم فرش طبیعی باشد سوزاندن موجب می شود که به شکل گلوله سیاه دربیاید و بوی آن نیز شبیه سوختن بوی مو است. دلیل این شباهت ، یکسان بودن بافت مو و ابریشم می باشد زیرا هر دو از جنس پروتئین هستند در صورتی که ابریشم مصنوعی باشد بعد از سوزاندن شاهد خاکستر نرم و سفید رنگ خواهیم بود که بویی مشابه سوختن کاغذ خواهد داشت.
 

ارسال نظر