فرش کاشان با قیمت

فرش کاشان با قیمت

فرش کاشان با قیمت

ولین چیزی که در هر خانه ای خودنمایی می کند، فرش است. اگر از عاشقان فرش باشید حتما می دانید که فرش کاشان از آن دسته فرش های معروف ایرانی است که طرفداران بسیاری را از سرتاسر جهان به خودش جذب کرده است. کاشان از دیرباز خواستگاه فرش دستبافت ایرانی بوده و سابقه بسیار زیادی در این عرصه دارد. فرش دستبافت کاشان یکی از ظریف ترین و زیباترین فرش های دستبافت ایرانی به حساب می‌آید و همچنین قالی بافان شهر زیبای کاشان یکی از معروف ترین و دقیق ترین قالی بافان ایران به حساب می‌آیند. در کاشان به جای واژه فرش از واژه قالی استفاده میکنند. واژه قالی رسمیت بیشتری در بین مردم ساکن کاشان دارد.
همانطور که میدانید برای خرید فرش دستبافت باید فرش شناس باشید تا بتوانید فرش اصل کاشان را شناسایی کنید. فرش دستبافت کاشان را از نوع گره و نوع بافت آن باید شناخت. نوع گره به کار رفته در فرش دستبافت کاشان، گره نامتقارن فارسی است و نوع بافت فرش یا قالی کاشان;، بافت لول است.
تعداد گره های فرش دستبافت کاشان چیزی حدود ۱۲۰ تا ۸۴۰ گره در هر اینچ می باشد. اگر فرش شناس باشید می دانید که هر چه تعداد گره در فرش بیشتر باشد ارزش آن فرش نسبت به سایر فرش ها بیشتر است و هر چقدر تعداد خانه در فرش های دستبافت کاشان بیشتر باشد، آن فرش مرغوب تر نسبت به سایر فرش ها است. فرش بافان ایرانی فرش های دستبافت کاشان را معمولا در خانه های ۴۲، ۴۸، ۵۲ و ۷۰ خانه می بافند.

تشخیص اصل بودن فرش دستبافت کاشان


بعضی از فرش بافان در فرش های دستبافت از گره های جفتی استفاده میکنند که این کار نوعی تقلب به حساب می‌آید و از ارزش فرش می‌کاهند. برای تشخیص نوع گره در فرش های دستبافت کاشان باید تجربه بالایی داشته باشید. یکی از راه های تشخیص گره جفتی این است که فرش تو خالی باشد و یا با درفش گره فرش را از پشت فرش درآورده باشند و کاملا مشهود باشد. با این راهکارها تا حدودی می توانید به اصل بودن فرش دستبافت کاشان پی ببرید. راهکار دیگری که می توانید فرش دستبافت کاشان اصل را تشخیص دهید نوع طراحی و رنگ آمیزی خاص آن است. طرح های بته، لچک، ترنج شاه عباسی و… از طرح هایی است که در فرش دستبافت کاشان با قیمت به کار می رود و همچنین رنگ هایی که در فرش های زیبای دستی کاشان به کار می‌رود معمولا سرمه‌ای، سبز، کرم، آبی فیروزه‌ای، قرمز یا لاکی و…است.
فرش بافان اصیل ایرانی برای بافت فرش دستبافت کاشان معمولا از نخ ابریشم با رنگ های طبیعی استفاده میکنند که ارزش این اثر هنری را چند برابر میکند. به همین دلیل ارزش فرش دستبافت کاشان بسیار بالا بوده و طرفداران بسیاری را چه در ایران و چه در جهان به خود جذب کرده است.

نحوه نگهداری فرش دستبافت کاشان
در بافت فرش های دستبافت به دلیل اینکه از مواد اولیه طبیعی استفاده میشود بهتر است هر سه تا شش ماه در معرض هوای آزاد قرار بگیرد و در صورت ایجاد رطوبت بر روی فرش بهتر است سریعا خشک شود زیرا رطوبت در فرش های دستبافت باعث از بین رفتن ریشه و پوسیده شدن آن می‌شود. در صورتی که از فرش دستبافت به هر دلیلی در خانه استفاده نمیکنید بهتر است برای حفظ این اثر ارزشمند و خاص از قرص های نفتالین برای جلوگیری از خورده شدن توسط حشرات استفاده کنید تا این اثر هنری اصیل حفظ شود.

فرش دستبافت کاشان و قیمت آن
برای قیمت گذاری یک فرش معمولا عوامل مختلفی دخیل هستند. ارزش کالای نفیسی چون فرش دستبافت کاشان به راحتی قابل تشخیص نیست اما از دسته عواملی که در قیمت گذاری این فرش نفیس دخالت دارند، نوع چله به کار رفته در فرش، تعداد رج های آن، نوع طرحی که در فرش به کار میرود، بافنده فرش دستبافت، اندازه و ابعاد فرش، مواد اولیه به کار رفته در فرش دستبافت کاشان و کیفیت آن، بافت تمیز و بی نقص و مشکل فرش، میزان گره ها و خانه های آن و…
برای فرش دستبافتی چون فرش دستبافت کاشان نمیتوان قیمتی گذاشت اما به دلیل درخواست بالای مردم و علاقمندان به فرش دستبافت کاشان ناچار به قیمت گذاری بر روی این اثر هنری نفیس هستیم. فرش های نفیس دستبافت کاشان از قیمت چیزی حدود ۳ تا ۴ میلیون شروع شده و تا حدود ۲۰۰ میلیون به اتمام میرسد. قیمت فرش بستگی به ابعاد آن و نوع و تعداد خانه ها و گره های آن دارد. همان طور که گفتیم هر چه تعداد خانه ها و گره ها ریز بافت تر، فرش گران تر و مرغوب تر است.

ارسال نظر