فرش دستباف کدام شهر بهتر است؟

فرش دستباف کدام شهر بهتر است؟

فرش دستباف کدام شهر بهتر است؟

از دیرباز تا کنون فرش دستباف جایگاه ویژه ای در دل خانه های ایرانی دارد. فرش دستباف نماد علاقه و عشق مردم ایران به رنگ و هنر، و نماد اصالت هر خانه ی ایرانی است. فرش دستباف طرفداران ویژه ای در سرتاسر جهان دارد ، بطوری که بسیاری از توریست ها در آرزوی داشتن یک فرش یا قالیچه دستباف به ایران سفر میکنند. فرش های دستباف در بسیاری از شهرهای ایران نظیر کاشان، اصفهان، تبریز، قم، کرمان، مشهد و… بافته میشود.
 

فرش دستباف کدام شهر بهتر است؟ برای اینکه بگوییم بهترین فرش مال کدام شهر است بستگی به نوع فرش دستبافی دارد که شما میخواهید. انواع فرش های دستباف با الیاف کرک، ابریشم، پشم و… در بازارهای ایران موجود است که بسته به سلیقه شما و میزان هزینه ای که برای خرید فرش دستباف در نظر گرفته اید، متفاوت است.

قبل از خرید فرش دستباف، ابتدا نحوه تشخیص فرش دستباف را از یک فرد با تجربه و یا اینترنت یاد بگیرید سپس به خرید فرش دستباف مورد نظر بروید. برای تشخیص فرش دستباف به رنگ های آن فرش دقت کنید. ارزش یک فرش دستباف به میزان رنگ های طبیعی است که در بهترین حالت و هماهنگی در کنار هم به کار برده میشود. از مشخصات فنی فرش دستباف میتوان به اندازه ی آن اشاره کرد، اندازه فرش دستباف نباید بیشتر از دو الی سه سانتی متر با اندازه استاندارد فرق کند، فاصله ترنج ها تا لبه فرش باید یکسان باشد، اندازه فرش، تقارن شکل و رنگ فرش، تراکم فرش، کامل بودن تمامی طرح های فرش دستباف، یکنواخت بودن رنگ ها، یکسان بودن کلفتی پرزها و… از مشخصات فنی فرش دستباف است که در هنگام خرید باید به آن ها دقت کنید.
فرش های دستباف در طرح های گوناگونی بافته میشود. اینکه ما بتوانیم تشخیص دهیم بهترین فرش دستباف برای کجا است بسیار سخت و غیرقابل انجام است، زیرا هر شهری یک طرح و ویژگی منحصر به خود دارد که در نوع خود از بهترین ها است. به عنوان مثال فرش اراک پرز بلند، کلفت و پشمی است. فرش اصفهان به ترنج های زیبا، لچک ها، طرح های اسلیمی و… مشهور است. فرش کرمان پرز بلند و درشت نقش است ولی فرش نائین بسیار ظریف با پرزهای کوتاه است. به همین دلیل است که نمیتوان دقیقا گفت بهترین فرش دستبافت برای کجاست اما میتوان گفت کدام شهرها فرش های دستباف بهتری دارند. بهترین برند فرش دستباف، فرش دستباف کاشان است که اغلب طرح های لچک و ترنج دارند و طرح ها و نقش های زیبای آن اکثرا از فرش های دستباف اصفهان الهام گرفته شده است. فرش دستباف کاشان یکی از قدیمی ترین و از فاخرترین فرش های دستباف ایران است. یکی دیگر از بهترین برند فرش دستباف، فرش دستباف تبریز است که با رج شمار بالا و ریز بافت بودن خود در زمره ی بهترین فرش های دستباف قرار گرفته است.
برای خرید فرش دستباف سعی کنید به مکان درست و مطمئن بروید تا از شما سواستفاده نشود. بهترین مکان برای خرید فرش دستباف کارگاه ها و بازارهای بزرگ فرش است. اصفهان یکی از بهترین شهرها برای خرید فرش دستباف از کارگاه ها و بازار فرش است. به دلیل گران بودن فرش های دستباف، در هنگام خرید ترس از سواستفاده و گران خریدن فرش به همراه خریدار است. ابتدا میزان بودجه ای که قرار است برای فرش خرج کنید را مشخص کرده، سپس به همراه یک متخصص فرش به خرید فرش دستباف بروید. در اصفهان به دلیل وجود کارگاه های بسیار زیاد و وجود طرح های بسیار متنوع برای هر سلیقه ای، شما میتوانید بدون واسطه و به صورت مستقیم فرش دستباف را با هزینه ای کمتر تهیه کنید و از خرید خود مطمئن و خرسند باشید.

ارسال نظر