طرح های پرفروش فرش

طرح های پرفروش فرش

طرح های پرفروش فرش

طرح های پرفروش فرش در این مقاله توضیح داده شده است.

زیباترین خانه ها بدون حضور فرشی خوش رنگ و خوش طرح، هیچ جذابیتی ندارند. طرح و رنگ فرش ایرانی از دیرباز زبان زد خاص و عام بوده است.

طرح هایی که حاصل فکر با تجربه‌ترین طراحان ایرانی می‌باشد، و رنگ هایی که همگی از دل طبیعت استخراج شده و به دستان توانمند بافندگان خبره تبدیل به فرشی ناب و بی نظیر می‌شوند.

فرش ایرانی در دو نوع دستباف و ماشینی در بازار موجود می‌باشد. طرح هایی که بر روی انواع فرش مشاهده میکنید، همگی تلاش خبره ترین طراحان ایرانی می‌باشد.

طراحی فرش دستباف از دیرباز در ایران وجود داشت. تقریبا از دوران حکومت شاه طهماسب هنر طراحی فرش رونق یافت. این هنر جذاب از شهر کرمان در ایران آغاز شد.

از بزرگترین و معروف ترین طراحان دوره ی شاه طهماسب میتوان به رضا عباسی و سلطان محمد نقاش اشاره کرد که نسبت به زمان خود طرح های فوق العاده و منحصر به فردی طراحی کرده اند.

برای تبدیل شدن به طراح فرش دستباف نیاز به تلاش مداوم و آموزش در حوزه طراحی و شناخت فرش دارید.

امروزه در بسیاری از شهرهای ایران، طرح های خاص و تکرارنشدنی برای فرش و تابلو فرش ایرانی طراحی میشود. به عنوان مثال شهر تبریز، یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرش و تابلو فرش دستباف می‌باشد.

 طرح دستباف تبریز برگرفته از طرح های قدیمی و معروف است که طراحان تبریزی به آن ها جان دوباره ای بخشیده و آن ها را احیا میکنند.

مدل فرش و انتخاب طرح فرش کاملا سلیقه ای می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن بهترین نرم افزارهای ویژه طراحی فرش، نقشه های کامپیوتری و طرح های آن بسیار پرطرفدار شده است. از پرفروش ترین نقشه فرش دستباف میتوان به نقشه لچک ترنج شاه عباسی، افشان شاه عباسی، درختی، شکارگاه، بته جقه، درختی گلدانی و… اشاره کرد.

پرفروش ترین فرش دستباف با توجه به درخواست و سفارش مشتری، از فرش های سنتی می‌باشد. شاید بتوان پرطرفدارترین فرش دستباف را، فرش ابریشم دانست.

فرش های ابریشمی به دلیل درخشندگی و جلوه‌ای خاص، طالبان زیادی در سرتاسر دنیا دارند.

رنگ های لاکی، سرمه ای، فیلی، کرم، فیروزه ای، و طرح های ترنج، ماهی، گلدانی، بیجار و… از پرفروش ترین فرش های دستباف می‌باشند.

پرفروش ترین طرح فرش ماشینی  به درخواست مشتری، طرح های مدرن و به روز، و رنگ های خاص مانند فیلی یا خاکستری، کرم، بژ، سرمه‌ای می‌باشد. بیشتر زوج های جوان طالب فرش های ۱۲۰۰ شانه با طرح های کاملا جدید و رنگ های خاص می‌باشند.

هر شهری طرح های فرش مخصوص به خود را دارد که پرفروش‌تر نسبت به باقی طرح ها می‌باشد. به عنوان مثال در سال ۹۸ از پرفروش ترین طرح فرش های کاشان، هالیدی، شهیاد، ایلیا بودند که با طرح هایی جدید و حرفه ای و رنگ هایی خنثی توانستند جایگاه خود را در خانه مشتری ها پیدا کنند.

فرش ماشینی

فرش ماشینی

تابلو فرش و انواع آن

تابلو فرش دستباف نمونه کوچکی از تابلو فرش ایرانی بر دیوار محل مورد نظر شما است. پرفروش ترین طرح تابلو فرش دستباف طرح چهره، طرح آیات قرآنی، طرح طبیعت و آثار باستانی می‌باشد.

تابلو فرش دستباف دارای طرح ها و اندازه های گوناگونی بوده و قیمت گذاری بر روی آن ها باتوجه به اندازه، مواد اولیه به کار رفته در بافت و همچنین نقشه کار می‌باشد.

گران ترین تابلو فرش دستباف مربوط به تابلو فرش های شهر سردرود می‌باشد که پایتخت تابلو فرش جهان نام گذاری و ثبت شده است. در سردرود با بهترین الیاف و رنگ هایی کاملا طبیعی کمیاب ترین و گرانترین تابلو فرش دستباف ایرانی بافته می‌شود که نظیر آن در جهان وجود ندارد.

پرفروش ترین تابلو فرش سال، تابلو فرش چهره می‌باشد. این تابلو فرش هدیه ای ارزشمند و ناب برای افراد مهم زندگی شما است. بعد از چهره، تابلو فرش های طرح آیات، طرح طبیعت و بهاری از پرفروش ترین های سال ۹۸ بوده‌اند.

تابلو فرش های امروزی همگی توسط یک نقشه کامپیوتری مشخص، طراحی و نقطه گذاری می‌شوند، گران ترین تابلو فرش کامپیوتری آیات قرآنی نظیر و ان یکاد و چهار قل، و یا طرح چهره می‌باشد. شاید بتوان این طرح ها را پرفروش ترین تابلو فرش دستباف معرفی نمود.

فرش دستباف

فرش دستباف

مراکز خرید و فروش فرش

اگر قصد خرید فرش دستباف و یا ماشینی را دارید بهتر است به مراکز فروش مورد اعتمادی که شناخت کافی در مورد آن دارید مراجعه کنید.

شهر فرش، آقای فرش، فرش شاهکار صفویه و… از دسته فروشگاه هایی هستند که در کنار فروش فرش هایی با کیفیت، خدمات قابل توجه ای ارائه می‌دهند.

ارسال نظر