تنقیح قوانین و تقویت مارکتینگ در حوزه صادرات فرش دستباف با کمک اتحادیه ها

تنقیح قوانین و تقویت مارکتینگ در حوزه صادرات فرش دستباف با کمک اتحادیه ها

تنقیح قوانین و تقویت مارکتینگ در حوزه صادرات فرش دستباف با کمک اتحادیه ها

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه مشکل اصلی فرش دستباف ایرانی بازار فروش و در این بازار موضوع بازاریابی و مارکتینک است از تنقیح قوانین و تقویت مارکتینگ در حوزه صادرات فرش دستباف با کمک اتحادیه ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز ملی فرش ایران، رئیس مرکز ملی فرش ایران با رئیس و اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف ایران در ساختمان پاچنار (محل اتحادیه) دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار عنوان شد که متاسفانه هنوز اهمیت و جایگاه فرش دستباف در کشور به ویژه میان مسئولان و برخی از دستگاه ها جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده در حالی که مجموعه قالی بافان، صنایع وابسته و فروشندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایرانی در رده افسران جنگ اقتصادی محسوب می شوند. رئیس اتحادیه و سایر اعضا با بیان دیدگاه ها خطاب به فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران گفتند: ما همیشه پای کار هستیم هرچند در دوره های قبل خلف وعده هایی شد اما برای همکاری آماده ایم و اعتقاد داریم وحدت لازمه رشد هنر صنعت فرش است.

کارشناسان و اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش دستباف ایران گفتند: متاسفانه فرش ماشینی را در بازار جای فرش دستباف به فروش می رسانند. بعنوان نمونه فرش های ماشینی را سر و ته کار ابریشم می بندند تا شبیه به دستباف شود. برخی هم طرح های فرش های دستباف را را کپی کرده و حتی ثبت رسمی می کنند. اینها بخشی از چالش های رخ داده در این بازار است و در کنار آن مشکلات قوانین و بخشنامه ها در حوزه صادرات هم داریم. معرفی 2 نماینده ثابت اتحادیه در مرکز ملی فرش بخش دیگری از محورهای این جلسه بود و اعلام شد: این دو کارشناس و عضو اتحادیه در دوره های قبل هم به طور ثابت نماینده اتحادیه در مرکز فرش بودند که نشان دهنده تعامل بیشتر اتحادیه با مرکز است.

برای مشاهده خبر کلیک نمایید

ارسال نظر