تابلو فرش مینیاتوری فرشچیان

تابلو فرش مینیاتوری فرشچیان

چرا از آثار استاد فرشچیان در تابلوفرش های مینیاتوری استفاده می شود؟

 استاد فرشچیان به سبکی متمایز و منحصر به فرد دست یافته و مکتبی از خودش را در نقاشی ایجاد کرده است. برخی از ویژگی های سبک متمایز او عبارتند از: حس فوق العاده ی خلاقیت ، ایجاد فضاهای گرد ، خطوط صاف و قدرتمند او و ایجاد رنگهای دلپذیر و.. است.
آثار مینیاتوری فرشچیان ترکیبی زیبا از حس نجابت و نوآوری است. مضامین او از شعر کلاسیک ، ادبیات ، قرآن ، کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان و همچنین تخیل عمیق خود او پرورش می یابد.
برجسته ترین آثار او مبتنی بر احساسات و خلق و خوی انسان است که در آثار وی بسیار مؤثر و برازنده ظاهر می شود.

ویژگی های سبک استاد فرشچیان در تابلوفرش های مینیاتوری
فرشچیان در هنگام نقاشی ، غالباً به موسیقی گوش می دهد و این ریتم های زیبا حال و هوای قلم موی او را در آثار وی تجدید می کند. تصاویر او بیندگان را دعوت می کند که به “صداها” به همان اندازه ی خطوط و شکل ها گوش فرا دهند.فرشچیان در بیان بی نظیر خود در رابطه با طبیعت گرایی ، داستان های زیادی راجع به آن در آثار خود بیان کرده است.
آثار فرشچیان با دنیای بی انتها با بینندگان مدرن ارتباط برقرار می کند و به سؤالات بنیادی زندگی ، عناصر پارادوکسیکال وجود ، معنویت ، صلح ، عشق ، اندوه و مرگ می پردازد.

وی در یک مصاحبه خود گفته است که: “هر وقت تصمیم می گیرم کار جدیدی را شروع کنم ، سعی می کنم خودم را کاملاً در معرض روحیه ، هیجان و وضعیت ایده آل قرار دهم. این یک ارتباط و صمیمیت عمیق تر بین خودم ، اثر هنری و بیننده ایجاد می کند. همچنین وی می گوید که منحنی های بیکران به تصویر کشیده شده در سراسر نقاشی ها او یک پویایی پر جنب و جوش را ایجاد می کند که یادآور جهانی است که هر ذره در آن رقص دارد.

بدون شک محمود فرشچیان برجسته ترین نقاش ایرانی است. کارهای او مورد تحسین منتقدین و عموم مردم قرار گرفته است. می توانید تصویری از کارنامه فرشچیان با عنوان عصر عاشورا در خانه هر ایرانی که به امام سوم شیعه اختصاص دارد ، پیدا کنید. موزه فرشچیان در مجتمع فرهنگی و تاریخی سعدآباد محل آثار برجسته این هنرمند است.

نقاشی های رنگارنگ او کاملاً متفاوت از قرن ها سنت نقاشی فارسی در نگاه اول است. با این حال ، بازرسی دقیقتر ارتباطات با هنر ایرانی ، به ویژه هنر سنتی اصفهان ، شهرک نشین فرشچیان را نشان می دهد. رابرت هیلنبرند ، استاد برجسته هنر اسلامی در دانشگاه ادینبورگ ، می نویسد: “محمود فرشچیان مطمئناً با هنرهای اولیه ایرانی آشنا است اما او به روش غیرقابل توصیفی خود نقاشی می کند که هرگز نمی توان با هیچ یک از سبک های هنرهای اولیه ایرانی مقایسه کرد و او پیام منحصر به فرد خود را برای انتقال دارد. نقاشی های او ، در درجه اول منعکس کننده دیدگاه فردی بسیار خاص وی در مورد جهان است و ثانیاً ، ظرافت جاودانه هنر ایرانی را در آفرینش مجدد به سبک خود ، استفاده از روش های پدیده ای برای بازگشت به اشکال اولیه هنر ، تمرکز بر جزئیات ظریف و ترکیبی از مفاهیم جهانی و ایرانی را نشان می دهد.

قیمت تابلو فرش مینیاتوری فرشچیان
تابلو فرش های دستبافت از جمله آثار با ارزش و بسیار زیبا هستند و تولید و بافت آن ها زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. بالطبع قیمت تابلوفرش های مینیاتوری دستبافت در مقایسه با سایر تابلوفرش ها قیمت بالاتری دارد. در حالت کلی می توان گفت که عواملی مثل:نوع بافت، متریال به کار رفته، میزان پنبه و ابریشم مصرفی،طرح آن، ابعاد آن، تعداد رجشمار و تعداد گره در قیمت گذاری یک تابلو فرش مینیاتوری فرشچیان بسیار موثر است

مقالات مرتبط

ارسال نظر