بهبود کیفیت فرش دستباف ایرانی با فناوری نانو

بهبود کیفیت فرش دستباف ایرانی با فناوری نانو

بهبود کیفیت فرش دستباف ایرانی با فناوری نانو

استفاده از نخ‌های دارای نانوذرات نقره موجب ویژگی‌های جالب توجهی در فرش‌های دستباف شده است. خواص آنتی‌باکتریال، ممانعت از بو گرفتگی در محیط‌های مرطوب و دوام بالا از جمله این ویژگی‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی با استفاده از فناوری‌نانو اقدام به تولید فرش‌های دستباف با خواص ویژه کرده است. این شرکت با استفاده از نخ‌های دارای نانوذرات، فرش‌های دستبافی تولید می‌کند که دارای خواص آنتی‌باکتریال است.

میکروب‌ها، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها مانند کورینه باکتریوم گزروزیس، از دلایل اصلی ایجاد بیماری‌ها، عفونت‌ها و ایجاد بوی بد هستند. معمولا از مواد ضدعفونی‌کننده برای کاهش فعالیت این میکرواورگانیسم‌ها استفاده می‌شود. این شرکت، برای حل این مشکل از نخ‌های حاوی نانوذرات نقره استفاده می‌کند. محصولات آنتی‌باکتریال این شرکت در اثر تماس عرق بدن با سطح آن در مراکز پررفت‌وآمد مانند مساجد و نواحی مسکونی بو نمی‌گیرد.

محمد جعفری اصل، مدیرعامل شرکت گفت: در فرش‌های دستباف به دلیل استفاده از نخ‌های طبیعی، پروتئین‌هایی وجود دارد که این پروتئین‌ها موجب تشکیل بید در فرش می‌شود. در این فرش‌های دستباف به دلیل وجود خواص آنتی‌باکتریال بید تشکیل نمی‌شود.

برای مشاهده ادامه خبر کلیک نمایید.

ارسال نظر