بافت تابلو فرش دستباف

بافت تابلو فرش دستباف

بافت تابلو فرش دستباف



بافت تابلو فرش دستباف امروزه کار در خانه و داشتن درآمد بزرگترین آرزوی هر خانم خانه داری شده است. بافتن تابلو فرش در خانه یکی از راه های کسب درامد برای خانم های خانه دار می باشد. آن ها می توانند با بافت تابلو فرش در کنار همسر و فرزندانشان و رسیدگی به امورات منزل از منبع درآمد خوبی برخوردار شوند. دستمزد بافت تابلو فرش برای هر بافنده ای متفاوت است. یک تابلو فرش به دلیل ظرافت خاصی که دارد و همچنین دقت و تمیزکاری های آن از قیمت بالایی برخوردار است.

عوامل موثر در قیمت گذاری تابلو فرش

محاسبه قیمت یک تابلو فرش به عواملی چون بافنده ی آن، نخ و رنگ هایی که در اثر به کار برده شده است، بستگی دارد. برخی از بافندگان کمتر از متری ۹۰۰ هزار تومان نمیگیرند! این قیمت به میزان حرفه ای بودن و با تجربه بودن بافنده بستگی دارد. در کل میزان درآمد بافت تابلو فرش در منزل کمتر از ۲ الی ۳ میلیون تومان نیست و این درآمد برای کار در منزل بسیار مناسب است.
بافت تابلو فرش در منزل در اصفهان یکی از مشاغل مهم زنان خانه دار محسوب میشود. از این رو اصفهان یکی از بزرگتر تولید کنندگان تابلو فرش و فرش دستباف ایرانی است.

یکی دیگر از استان های مهم در عرصه تابلو فرش، تبریز می باشد. کار در منزل بافت تابلو فرش در تبریز یکی از اساسی ترین و پر اهمیت ترین مشاغل زنان خانه دار است. اگر روزی گذرتان به خانه تبریزی ها افتاد میبینید که در هر خانه ای یک دار برای بافت تابلو فرش برپاست!

آموزش بافت تابلو فرش

برای آموزش تابلو فرش بافی میتوان به کلاس های بافت فرش و تابلو فرش در شهر خود مراجعه کنید و بسیاری نکات مهم را در بافت تابلو فرش آموزش ببینید. به عنوان مثال بافت گره ترکی در تابلو فرش، شماره گذاری در تابلو فرش، دفه زدن در تابلو فرش، آموزش نقشه خوانی تابلو فرش، آموزش بافت تابلو فرش کامپیوتری و… و یا میتوانید با جست و جویی ساده در گوگل و یافتن سایت های آموزشی نظیر یوتیوب و یا آپارات تمامی آموزش های لازم برای بافت یک تابلو فرش عالی را بیاموزید.
یکی دیگر از استان های مطرح در تابلو فرش دستباف ایرانی، کاشان است. بافت تابلو فرش و آموزش بافت تابلو فرش در کاشان بسیار رواج دارد. بهترین بافندگان در کاشان انواع گره ها، نوع بافت، نخ، نقشه خوانی و… را به تمامی علاقه مندان عرصه فرش و تابلو فرش آموزش می دهند تا بهترین تابلو فرش ها را چه در کارگاه و چه در منزل بافته و دست عاشقان تابلو فرش دستباف ایرانی برسانند.

انتخابی از گالری
گالری

انواع گره

در تابلو فرش چهار نوع گره وجود دارد. گره ترکی، گره فارسی، گره تقلبی و گره هنری، که معروف ترین این گره ها، گره ترکی است. آموزش بافت تابلو فرش با گره ترکی را میتوان چه از طریق سایت های آموزش دهنده و چه از طریق اساتید مطرح، یاد گرفت. گره ترکی روی دو تار زیر و رو به کار میرود. به این صورت که قالیباف خامه را در دست چپ خود میگیرد و به صورت خط صاف و عمود بر روی تار زیر و روی قالی قرار میدهد. گره ترکی به گره متقارن هم معروف است و بیشتر با کمک قلاب این کار انجام می شود و نسبت به سایر گره هایی که گفته شد محکم تر و با دوام تر است.
 مدت زمان طولانی برای بافت یک تابلو فرش صرف میشود تا تبدیل با تابلو فرشی ارزنده و قابل شود. بافت تابلو فرش با نخ ابریشم طبیعی و زیبا زمان  و دقت بیشتری میطلبد. مدت زمان بافت تابلو فرش دستباف ابریشم با توجه به ابعاد و اندازه آن از سه ماه تا یکسال تخمین زده شده است.

هزینه بافت تابلو فرش

هزینه بافت تابلو فرش دستباف نسبت به سایر کسب و کارها چندان بالا نیست و شما میتوانید با سرمایه ای حدود هشت تا ده میلیون این کسب و کار پربرکت را در خانه و یا کارگاه راه اندازی کنید. سود تابلو فرش نسبت به کارهای دیگر بالا است و شما در عرض یک سال میتوانید علاوه بر سرمایه اولیه، کارگاه خود را گسترش داده، اقدام به استخدام بافنده تابلو فرش کنید، دستگاه ها و دارهای جدیدی تهیه کنید و به کسب و کار خود رونق دهید و منبع درآمدی مناسب چه برای خود و چه برای سایر بافندگان ایجاد کنید.

ارسال نظر